Współczesne społeczeństwo konsumenckie wyróżnia jeden podstawowy aspekt – coraz większa samoświadomość towarzysząca wizytom w centrach handlowych. Kiedyś wystarczały nam jedynie szybkie i sprawne zakupy, obecnie są one tylko jednym z wielu powodów, dla których stajemy się stałymi bywalcami obiektów wielkopowierzchniowych.
Na przestrzeni tylko kilku ostatnich lat można zauważyć dynamiczne zmiany w funkcjonowaniu galerii handlowych na terenie całej Polski, które są tak niezbędne do utrzymania wysokiego poziomu zainteresowania ich usługami. Jako konsumenci nie zawsze zdajemy sobie sprawę ze zmian zachodzących w naszych ulubionych miejscach, jednak bez ich systematycznego wprowadzania, utrzymanie wysokiego poziomu zainteresowania sektorem usługowo-handlowym na powierzchni jednego budynku byłoby niemożliwe. Zatem jakie trendy na rynku centrów handlowych zasługują na szczególne wyróżnienie?
Centra handlowe w Polsce – rozwój gałęzi rozrywkowo-rekreacyjnej
Klienci odwiedzający centra handlowe w Warszawie czy w mniejszych miejscowościach liczą na rozrywkę wynikającą nie tylko z emocji towarzyszącym zakupowi nowych ubrań, kosmetyków czy biżuterii. Pojęcie „rozrywki” trudno jednoznacznie zdefiniować, jednak nie ulega wątpliwości, że od czasów, kiedy galerie handlowe zaczęły otwierać na swoim terenie kina, kluby muzyczne, sale do gry w laser-tag, a nawet tory kartingowe, liczba odwiedzających je klientów mocno poszybowała w górę. Wyjście do centrum handlowego przestało kojarzyć się z przykrym obowiązkiem – teraz stawiamy przede wszystkim na przyjemności.
Galerie handlowe okazją do poznawania nowych smaków
Nie ulega wątpliwości, że strefy gastronomiczne w centrach handlowych uległy widocznej modernizacji. Chodzi przede wszystkim o ilość dostępnych restauracji, kawiarni czy barów, a także o ich zróżnicowanie pod względem serwowanego jedzenia. Miłośnicy burgerów, pizzy czy tradycyjnego polskiego jedzenia nie powinni mieć problemów z zaspokojeniem swojego głodu. Ogromny wybór spośród lokali gastronomicznych w centrach handlowych pozwala jednak spróbować nieco bardziej egzotycznych kuchni świata. Restauracje serwujące dania azjatyckie na czele z sushi czy ramenem to coraz bardziej popularny widok w regionalnych centrach handlowych, co może tylko cieszyć.
Zielone galerie handlowe
Narastające problemy klimatyczne sprawiają, że coraz więcej osób przykłada większą wagę do swojego stylu życia. Co ciekawe, ekologia nie pozostaje obojętna również właścicielom czy zarządcom galerii handlowych, które z coraz większym zaangażowaniem promują ekologiczne rozwiązania mające poprawić stan środowiska naturalnego. Energooszczędne żarówki czy armatura łazienkowa działająca na fotokomórki to już standardowe rozwiązania we wnętrzach centrów handlowych. Wiele galerii idzie jednak o krok dalej, udostępniając swoim klientom miejsca parkingowe przeznaczone specjalnie dla samochodów elektrycznych. Złote Tarasy, czyli galeria handlowa w Warszawie oferuje parking wyposażony w urządzenia do ładowania pojazdów zasilanych energią elektryczną. Jest to duża wygoda dla zmotoryzowanych, którzy postanowili zrezygnować z silników spalinowych na rzecz aut przyjaznych środowisku.